Select Menu

Featured Posts

Slider

INFO

Artikel Islamiah

Omg!

WOW

TRAVEL

Videos

TAOTAUAJER - BOLEH dikatakan seluruh penduduk dunia menjadi enigma dan mimpi ngeri apabila dikatakan dunia kian menuju hari-hari terakhirnya iaitu pada 12 Disember 2012 sebagai tarikh sakaratul dunia, atau lebih tepat kiamat.

GAMBARAN berlakunya kiamat dari filem Hollywood 2012.

Asalnya ia hanya momokan masyarakat barat kononnya mengikut perkiraan mereka, dunia kini hanya menanti detik dan waktu sahaja untuk musnah.

Bacakan penerangan lanjut di bawah ini~

- - -
TAOTAUAJER - Pelik...inilah yang berlaku di Gurun Sahara, apa bila salji turun di gurun sahara. Kejadian ini berlaku pada bulan 5 tahun 2010. Betapa besarnya kuasa ALLAH..tempat yg di anggap kongtang pun boleh ada salji


Perlihatkan lagi gambar-gambar kebesaran Allah di bawah ini....


- -
TAOTAUAJER - Nombor adalah perkara harian yang kita gunakan sepanjang kehidupan... tetapi penah tak korang terfikir dari mana nombor mendapat bentuk nyer??


Pernahkah tak korang terfikir mengapa.... 1 bermaksud “satu”, dan 2 bermaksud “dua”?
Ia sebenarnya berkaitan dengan sudut!

Okay di bawah ni akan tao tunjukkan bukti nyer...

- - -
TAOTAUAJER - Hidup seorang gadis yang cantik, tetapi tak tau ler ape yang bermain di dalam kepalanya dan dia memutuskan untuk melakukan perubahan ini. Gadis ini membuat pembedahan pada bibirnya yang cantik tetapi berkesudahan dengan tidak seperti yang di jangkakan.

Cute kan aweks nih... tapi ape la bangang sangat korang lihatkan kesudahan nyer nanti di bawah ini...
- -
TAOTAUAJER - Serius Shit, masihkah anda ingat akan kejadian kecurian Makcik Al-Ikhsan pada tahun 2010? Kali nih kembali muncul pulak di India. Kalau yang dulu mencuri baju sampai abis satu kedai kali nih satu karton beer di curi pulak... kejadian terbaru ini barlaku pada 16 Disember yang lepas.

Dalam bulatan tersebut, di sedang mencuri... saksikan kesudahan video di bawah ni

Pastikan korang lihat betul-betul video di bawah ini....

- - -
TAOTAUAJER - Seperti yang sebenar kita dapat lihat, jangan tertipu serangga ini sebenarnya di perbuat dari lembaran lipatan kertas. Karya kretif ini di buat oleh expertly origami master, Brian Chan.

Setelah merenung hasil ciptaan Brian Chan, dan mendapati sukar dibayangkan bagaimana seseorang boleh menghasilkan kerja yang realistik dengan lipatan sekeping kertas dengan mudah.

Saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini...
- -
TAOTAUAJER - Alien kelihatan di Hutan Amazon mengemparkan penduduk Brazil. Dimana satu video yang di rakam terdapat penampakan Alien dan juga satu cahaya aneh di dalam hutan tersebut.


Imej tersebut dijumpai dari video yang diperolehi oleh Michael Cohen iaitu penulis dan peneliti paranormal dan mendakwa telah dirakamkan oleh dua pelancong British yang melawat rantau Mamaus Amazon.

saksikan lagi gambar dan video di bawah ini....

- -
TAOTAUAJER - Taiping, seorang lelaki maut apabila tergelincir ke dalam mesin pengisar tandan kelapa sawit pagi semalam. Dengan serta merta mangsa mati di tempat kejadian dengan muka dan semua tubuhnya termasuk tulang hancur.

“Saya tak sanggup lihat mayatnya yang berkecai. Muka dan semua tubuhnya termasuk tulang hancur,” kata Ahmad, 32, rakan Suhaimi Mohammad Ariffin, 36, yang maut dalam keadaan ngeri selepas tergelincir ke dalam mesin pengisar tandan kelapa sawit pagi semalam, lapor Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Mohd Husni Mohd Noor

Bagi yang hati kering korang saksikan video di bawah ini... bagi yang tak kentar jangan lihat...

- -
TAOTAUAJER - SEPULUH orang pegawai polis dari Dongguan di wilayah selatan China Guangdong telah dikritik kerana memanggang seekor kucing di hadapan biro keselamatan awam di bandar ini. Ape kejam deorang nih!

Orang ramai yang lalu disitu memberitahu akhbar harian tempatan Metropolis bahawa mereka melihat asap dari kalangan pegawai-pegawai polis yang duduk secara berkumpulan di jalan dan terkejut melihat mereka memanggang kucing pada tempat pemanggang barbeque yang diubahsuai.

- - -
TAOTAUAJER - EKSKALATOR yang pertama seumpamanya terbina menggantikan lebih daripada 350 tangga konkrit di kawasan penduduk daerah Comuna 13 Medellin, Colombia.

Terdiri daripada enam bahagian dan akan memberi manfaat kepada 12 ribu pengguna tempatan.

- -
TAOTAUAJER - KAKITANGAN Honda dikelilingi ratusan kereta Honda Motor yang tersadai susulan banjir yang melanda Kilang Automobil Honda di Taman Perindustrian Rojana, Ayutthaya, iaitu 80 kilometer utara Bangkok.


Honda Rojana Industrial Park, Ayutthaya, Thailand, menghancurkan lebih dari 1.000 kereta baru yang rosak akibat terendam dalam banjir yang melanda Thailand beberapa waktu lalu. Kalau korang nak tau proses penghancuran ini memakan waktu 1 bulan.

saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini

-
TAOTAUAJER - SEORANG lelaki menangkap seekor tikus yang akan dijual di Kampung Canh Nau, Vietnam kelmarin.


HANOI, Vietnam - Daging tikus menjadi makanan istimewa buat penduduk Kampung Canh Nau yang terletak 40 kilometer dari sini.

- -
TAOTAUAJER - Sebuah kilang di Rusia melakukan kerja-kerja mengutip@menuai buah pinggang, kornea mata dan tubuh bahagian manusia lain untuk dijual.


Lihat lah mereka seperti di pasar-pasar jual ayam jer

Badan-badan ini dikutip dari pemandu mabuk yang meninggal dunia dalam kemalangan kereta, orang tinggal bersendirian yang telah dibekukan kepada kematian di musim sejuk, penjenayah atas kematian berturut-turut atau kematian yang tidak dapat dijelaskan dan badan-badan yang tidak dituntut.

Saksikan lagi gambar-gambar di bawah ini..

- -
TAOTAUAJER - KERETA api laju generasi baru siri CRH buatan China yang mampu mencapai kelajuan 500 kilometer sejam menjalani ujian pertamanya di Qingdao, wilayah Shandong pada hujung minggu lalu.


Kereta api laju generasi baru China ini mampu mencapai kelajuan 500 kilometer sejam.
Ia bakal menjadi kereta api paling laju di dunia.

- - - - -
TAOTAUAJER - HAIWAN berkepala dua adalah amat jarang ditemui dan agak pelik bila dilihat dan bukan tergolong dalam kejadian alam yang biasa iyenyer luarbiasa.

Khinzir berkepala dua dengan satu mata

Kalau korang nak tau ape yang kita lihat ini adalah boleh dikatakan satu keadaan atau dikenali sebagai polycephaly, termasuk yang berlaku kepada manusia. Beberapa haiwan yang pernah dicatatkan dilahirkan berkepala dua termasuklah lembu, ular, cicak, kura-kura, anjing, kucing dan ayam.

- - -
TAOTAUAJER - KOK THAI membuat demonstrasi melumurkan serpihan kaca tajam tanpa sebarang luka pada kulit kepalanya di Ipoh semalam.


IPOH – Setelah lebih setahun menyepi, Tan Kok Thai, 72, warga emas yang memiliki kuasa magnet sehingga dapat melekatkan pelbagai objek di badannya sejak tahun 2002 kini kembali.

-
TAOTAUAJER - Satu video yang di upload dalam youtube Iron Baby yang super owsem, dalam video tersebut suit iron man yang di pakai dan telah di ubah suai untuk bayi yang cool.

Saksikan video di bawah ini...
- - -
TAOTAUAJER - Bola misteri yang jatuh dari langi di utara Namibia kini tidak lagi misteri setelah di ungkaikan oleh NASA. Ada yang mengatakan bola besi sfera tersebut adalah peranti Kiamat...WTH!

Sebiji bola metalik gergasi yang berdiameter 1.1 meter dan berat enam kilogram jatuh dari langit di sebuah kampung di utara Namibia, 750 kilometer dari Windhoek pada November lalu telah di ketahui dari mana datang nyer...

-
TAOTAUAJER - Seperti yang kita tau youtube antara salah satu laman perkongsian video yang paling popular di abad ini. Jutaan pengunjung membuka laman Youtube setiap hari untuk menyaksikan video yang terdapat di situ. Bahkan sekarang movie pon diupload kat situ.


Untuk menyaksikan youtube memerlukan sambungan internet dan memerlukan line internet yang betul-betul laju bagi mengelakkan daripada loading yang terlalu lama dan terputus-putus.

Ketahui cara-cara nyer~

- - - -
TAOTAUAJER - Para saintis berjaya menemui dua buah planet (Kepler-20e dan Kepler-20f) yang saiznya hampir sama dengan saiz bumi kita. Namun begitu kedua-dua planet tersebut mengorbit bintang di luar kawasan sistem solar dan memberi kemungkinan adanya tanda-tanda hidupan di situ.


Menurut wakil Pusat Astrofizik Harvard Smithsonian, Cambridge, Francois Fressin, kewujudan dua planet itu dikesan oleh kapal angkasa Kepler.

- -
TAOTAUAJER - Terengganu telah di gemparkan pula dengan satu kejadian Air pasang di pantai batu buruk terengganu malam tadi. Pagi semalam juga telah di gemparkan dengan hakisan Pantai Dungun yang menyebabkan Jalan raya rosak dan runtuh.

Kejadian tersebut berlaku di kawasan berhampiran pagar Primula Beach Resort, Kuala Terengganu. Seperti mana yang di nyatakan di youtube. Dan kejadian ini berlaku pada pukul 10:30pm - 25 Disember 2011

Saksikan video di bawah ini....
- - -
TAOTAUAJER - Serius cool di China satu bandar di bina dengan sepenuhna dari salji dan ais khas sempena sambutan krismas, Bagi bandar Harbin di timur laut China telah mewujudkan sebuah bandar dengan ukiran ais dan salji.

Harbin International Ice and Snow Festival kali ke-28 yang akan dibuka pada 5 Januari, dibina oleh beberapa pengukir ais terbaik dan akan menarik beribu-ribu pelawat dari seluruh dunia.

Saksikan gambar-gambar yang memukau anda di bawah ini...

- -
TAOTAUAJER - Setiap ada model mouse baru, pasti semuanya mendakwa merekalah yang paling selesa digunakan dan bagaimana dengan yang ini?


PenClic Mouse adalah sebuah mouse yang bentuknya mirip sebuah pen yang juga menjanjikan keselesaan dalam penggunaan dan menghindari korang daripada terkena Mouse Arm Syndrome (MAS) atau yang boleh menyebabkan pergelangan tangan jadi sakit.

- -
TAOTAUAJER - Sebelum ini Ariff Alfian telah di gemparkan sebagai seorang melayu Malaysia yang berkahwin gay di luarnegara. Tapi ade berita yang kita tak tau dan ada yang mengatakan bahawa Ariff Alfiann bukan lah gay yang pertama yang berkahwin.


Azwan Ismail sebagai contoh. Maybe selepas melihat azwan yang berani mengakui diri sendiri gay di youtube, maka beberapa gay melayu + islam yang lain pun rasa bersemangat nak hidup dengan menjadi seorang gay. Kan nini namanya seperti mendorong dan memberi harapan agar mereka terus menyongsang?
-
TAOTAUAJER - Rekrut baru melontar bom tangan ke udara tetapi melantun semula kepadanya. Beliau telah diselamatkan oleh kapten yang mengheret beliau ke lubang keselamatan dengan hanya 3.5 saat sebelum bom itu meletup.

Bom tersebut betul-betul melantun kembali ke tapak latihan dan meletup selepas beberapa saat Pegawai tentera tersebut menarik rekrut tersebut kedalam lubang keselamatan.

saksikan video di bawah ini....

- -
TAOTAUAJER - Lagi idea pelik dari negara matahari terbit ini dimana idea dari negara jepun untuk menghasilkan tikus yang boleh bercakap seperti Mickey Mouse.


Penyelidik Jepun telah berjaya menghasilkan seekor tikus yang telah mengalami pengubahsuaian genetiknya membolehkan ia berkicau seperti burung. Tikus tersebut telah dibenarkan penyiarannya oleh media.

- -
TAOTAUAJER - Kita negara yang berbilang agama. Pasti nyer bila tiba perayaan krismas ini banyak yang akan mengucapkan "MARRY CHRISTMAS" mungkin korang tak sedar di sebalik nyer...


Bagi yang tak tahu apa itu disebalik Christmas Day :

“Christmas Day” menurut orang Kristian adalah sambutan hari ulang tahun kelahiran anak Allah di muka bumi, iaitu Jesus. Walaupun di sana ada perselisihan pendapat pada tarikh kelahirannya, tumpuan utama adalah pada diri Jesus yang telah dikorbankan oleh Allah demi menghapuskan dosa-dosa manusia. Pengorbanan sebesar ini tidak patut dilupakan begitu sahaja, maka ia diingati dengan sambutan Hari Krismas. Jelas, perayaan ini disambut bersempena dua perkara; Pertama: Jesus sebagai anak Allah dan kedua: pengorbanan Jesus yang disalib demi menebus dosa manusia.


Menurut dari dari al-Imam al-Walid `Abdul `Aziz bin `Abdullah b.Baz (Bekas Qadhi Arab Saudi:Pemikir agung Saudi Arabia):

Tidak boleh bagi setiap muslimin dan muslimat berkongsi perayaan Yahudi, atau Nasrani(kristian),atau perayaan dari agama-agama lain.Bahkan wajib meninggalkannya, hal ini kerana sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum maka ia termasuk dikalangan kaum itu,Rasul sallallahu`alaihiwasallam telah mengancam kita daripada menyerupai mereka(kaum kafir) dan berperangai dengan perangai mereka.

Maka menjadi kewajipan ke atas muslimin dan muslimat berjaga-jaga daripada perkara tersebut, dan hendaklah kita tidak turut sama membantu menyambut perayaan-perayaan tersebut dengan apa-apa cara sekalipun kerana ianya merupakan perayaan-perayaan yang menyalahi syariat Allah,dan yang menyambutnya ialah musuh-musuh Allah,maka tidak boleh berkongsi dalam menyambutnya, dan jangan saling tolong menolong membantu orang-orang yang menyambutnya, dan jangan membantu mereka dengan apa-apa cara sekalipun. tidak dengan teh, kopi dan tidak dengan memberi hadiah dan yang selain darinya.

Allah juga berfirman bermaksud:
Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat siksa-Nya. [al-Maaidah[5]:2]
Perkongsian bersama orang-orang kafir dalam menyambut& membesarkan perayaaan-perayaan mereka salah satu bentuk saling membantu dalam berbuat dosa dan pelanggaran.Maka wajib bagi muslim dan muslimah meninggalkan perkara tersebut.

Menjadi kewajipan bagi kita juga melihat perkara ini mengikut syariat Islam dan apa yang datang darinya, bukan dengan melihat urusan majoriti manusia kerana sesungguhnya sangat ramai manusia yang tidak mempedulikan dengan apa yang disyari`atkan oleh Allah swt sepertimana firman Allah swt:
Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang yang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti persangkaan belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah). [al-An`aam[ [6]:116] Dan sebahagian besar manusia tidak akan beriman, walaupun kamu sangat menginginkannya. [Yusuf[12]; 103]

Maka perayaan-perayaan yang menyalahi syari`at Islam tidak boleh kita menyambutnya,membesarkannya walaupun ianya dilakukan ramai manusia sekarang(termasuk umat Islam),dan seorang mukmin hendaklah menilai perbuatan-perbuatannya dan ucapan-ucapannya serta perbuatan orang ramai dengan al-Quran & As-Sunnah.Dengan keduanyalah apa yang menepati kedua-duanya maka ianya adalah diterima,walaupun ianya ditinggalkan ramai manusia,dan apa yang menyalahi kedua-duanya atau salah satu darinya maka ianya adalah tertolak walaupun ianya dilakukan oleh ramai manusia.

Moga Allah mengurniakan taufik dan hidayah kepada kita semua.


Diterjemah dari sumber: http://www.sahab.net/home/index.php
Link

1) Bolehkah mengucapkan tahniah sempena hari krismas?

Berhubung permasalahan mengucapkan tahniah kepada orang kafir pada perayaan mereka, terdapat perselisihan pendapat ulama. Ada yang membenarkan dan ada pula yang mengharamkan tindakan ini.

Imam Ibnu Qayyim mengharamkan ucapan tahniah ini dengan katanya dalam kitabnya “Ahkam Ahli Zimmah” pada Bab Ucapan Tahniah Kepada Ahli Zimmi: (dan adapun ucapan tahniah terhadap syiar yang telah dikhusukan kepada orang kafir adalah haram secara sepakat, seperti ucapan tahniah terhadap perayaan dan puasa mereka, dengan ucapan : Eid Mubarak ‘Alaika / tahniah atas perayaan ini, atau sebagainya).

Syeikh Mustafa Zarqa di dalam kitabnya ‘Al-Fatawa’ menyatakan bahawa tidak mengapa seorang muslim mengucapkan tahniah kepada bukan muslim sempena perayaan ‘Eidul Masih’ (Krismas) jika ia setakat ‘mujamalah’ iaitu menjaga hubungan dengan mereka bukannya mengakui agama dan aqidah mereka atau bersetuju dengan mereka. (Fatawa Mustafa Zarqa MS 355-356)

Dr Yusof Qaradhawi juga mengeluarkan pandangan yang sama di dalam kitabnya ‘Fatawa Muaasyirah’ (Lihat Fatawa Muaasyirah jil 3 ms 668-673)

“Dan apabila kamu diberikan penghormatan dengan sesuatu ucapan hormat (seperti memberi salam), maka balaslah penghormatan itu dengan Yang lebih baik daripadanya, atau balaslah dia (dengan cara yang sama). Sesungguhnya Allah sentiasa menghitung tiap-tiap sesuatu. (Surah an-Nisaa’ : ayat 86)
“Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana agama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang Yang berlaku adil.” (Surah al-Mumtahanah : Ayat 8)

Namun, perlu diingat bahawa ucapan yang ditujukan kepada mereka adalah suatu ucapan yang bukan digambarkan dengan keredhaan kita terhadap agama mereka tetapi semata-mata ingin menjaga hubungan dan berbuat baik kepada mereka. Sikap ini dari satu sudut menunjukkan Islam merupakan agama yang mengamalkan sikap toleransi dengan penganut agama yang lain dengan menjaga batasan syara’ yang telah ditetapkan.

2) Bolehkah melibatkan diri dengan rakan meraikan krismas?

Ulama bersepakat dalam PENGHARAMAN meraikannya atau turut serta dalam apa-apa sahaja bentuk sambutan yang berkaitan dengan perayaan orang kafir termasuk perayaan Krismas. Seperti yang telah diterangkan di atas, umat Islam hanya mempunyai dua perayaan yang besar iaitu ‘Idulfitri dan ‘Iduladha.

Syeikh Islam Ibnu Taimiyah membincangkan masalah ini dengan panjang lebar di dalam kitabnya ‘Iqtidhous syirotul mustaqim’. Kesimpulan apa yg telah dibincangkan beliau ialah haram sama sekali kita melibatkan diri dengan perayaan-perayaan atau majlis-majlis keagamaaan mereka. (Ms 29-34)

Antara pendapat ulama dalam mengharamkan sambutan perayaan orang kafir adalah berdasarkan beberapa dalil antaranya : 

i.Sambutan tersebut menyerupai orang kafir. Pengharaman ini berdasarkan hadis baginda SAW yang bermaksud: 
“Telah menceritakan kepada kami Utsman bin Abu Syaibah berkata, telah menceritakan kepada kami Abu An Nadhr, berkata, telah menceritakan kepada kami 'Abdurrahman bin Tsabit, berkata, telah menceritakan kepada kami Hassan bin Athiyah dari Abu Munib Al Jurasyi dari Ibnu Umar, ia berkata, "Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: Barangsiapa bertasyabuh dengan suatu kaum, maka ia sebahagian dari mereka. Barangsiapa yang menyerupai (meniru) suatu kaum (yang bukan Islam), maka dia tergolong dalam golongan mereka.” (Hadith ke-3512 riwayat Imam Abu Daud)
ii.Penyertaan atau menyambut perayaan tersebut merupakan satu daripada tanda kita menyukai dan cinta kepada mereka. Allah SWT berfirman, maksudnya:
“Wahai orang-orang Yang beriman! janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka Sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum Yang berlaku zalim.” (Surah al-Maidah : ayat 51)

Imam Al-Baihaqi meriwayatkan dengan sanad yang sohih bahawa Abdullah bin Umar berkata : ‘Sesiapa membina bangunan di negeri orang ajam (bukan Islam) dan mengadakan majlis perayaan mereka dan mengikut cara mereka sehingga mati, nescaya ia dibangkitkan bersama mereka pada hari kiamat”

Dr Yusof Qaradhawi juga menentang dengan keras penglibatan orang Islam dengan mana-mana perayaan orang bukan Islam seperti perayaan krismas dll.


Peringatan:

1. Perlu kita membezakan di antara perayaan keagamaan dan kebudayaan. Yang haram ialah melibatkan perayaan keagaaman mereka sahaja.

2. Walaupun kita diperintahkan untuk berdakwah kepada mereka tetapi ada batasan-batasan yang perlu dijaga .Matlamat tidak menghalalkan cara. (Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku)

3. Konsep dakwah tidak sekali-kali bercanggah dengan mana-mana konsep dalam aqidah atau syariah, tetapi ia perlu beriringan antara satu sama lain. (Akhir-akhir ini kedengaran ada suara yang seolah-olah menganggap dakwah dan syariah ada perbezaan dan percanggahan.)

4. Sesiapa yang ingin keterangan lanjut sila rujuk kitab-kitab yg disebutkan di atas. Wallahua’lam. Sila rujuk blog milik Ust Khairul Azmi Al-Muqry di http://al-muqry.blogspot.com


PPENTING!!
Seorang bekas biarawati kristian yang masuk Islam memberitahu dalam ceramahnya, HARAM bagi seseorang umat Islam ucap "Merry Christ".. Ini kerana ia bermaksud Sejahtera Keatas Tuhan Jesus (NAUZUBILAH) Sebarkanlah perkara ini, berdosa kita jika tak sampaikan benda yang hak.. (NAUZUBILLAH)

TAOTAUAJER : Memakai topi merah mengikut pandangan awam adalah seperti kita meraikan syiar mereka dan boleh menimbulkan fitnah. Sebaiknya, saudara/ri cuba usahakan untuk tidak memakai topi tersebut sekalipun ianya tidak menjejaskan akidah.. ingat tuu...

- - -
TAOTAUAJER - Berdengkur menandakan adanya gangguan nafas yang mengurangi kualiti tidur seseorang. Bagi ibu hamil, berdengkur juga member kesan pada pertumbuhan janin dalam kandungan sehingga cenderung lahir dengan berat badan lebih rendah.


Untuk membuktikan hal itu, sebuah penyelidikan berskala kecil dilakukan oleh Dr Alison Fung dari Melbourne's Mercy Hospital for Women. Penyelidikan itu melibatkan 41 ibu hamil di Victoria, 10 di antaranya dilaporkan berdengkur oleh suaminya sewaktu tidur.

- -
TAOTAUAJER - Untuk orang Cina, ular itu adalah makhluk yang kompleks Ia dianggap menakutkan dan licik; ia mempunyai sifat-sifat penyembuhan dan ajaib - tetapi ia adalah makanan, sama seperti setiap anggota lain alam haiwan..

Disini kita dapat lihat dimana Sosej Kering Ular Sawa Dijual Di China.


Kalau korang nak tau ular ini juga sebahagian daripada astrologi Cina, di mana ia dianggap berkaitan dengan naga. Dalam mitologi, ular itu biasanya perempuan yg mempesonakan, contoh Filem iaitu Whitesnake Lady, dan juga cerita klasik yang telah ditonjolkan dalam filem opera.

Perlihatkan lagi gambar di bawah...

- - -
TAOTAUAJER - Wow! kini kelajuan internet dunia telah mencapai 186Gps, berape laju tu eh?
Para saintis dan pengkaji di California University of Technology (Caltech) telah berjaya membuat rekod baru dunia, apabila kelajuan menghantar data yang mereka peroleh mencapai purata sehingga 186Gbps di dalam liputan rangkaian.

Kalau korang nak tau kelajuan 186Gbps ini bergerak kira-kira 2 000 000 GBs setiap hari, tentu sahaja ianya sangat laju dan mampu menghantar 100 000 keping CD Blu-ray yang penuh hanya dalam 1 hari.

- - -
TAOTAUAJER - Sebuah Muzium Sunyi, yang sering disebut-sebut sebagai patung taman bawah laut terbesar di dunia, Terletak di bahagian utara negara bahagian Quintana Roo Mexico. Dikenali sebagai Taman Laut Nasional Isla Mujeres, muzium bawah laut tersebut terdapat lebih dari 400 patung.

Korang boleh melihat patung batu orang sedang menaip di keyboard, berbaring tidur atau naik basikal. Yang Terbuat dari PH neutral dan besi khusus anti-karat, patung-patung akhirnya akan membentuk karang buatan bagi kehidupan laut dan menjadi Indah.

Saksikan panorama indah di bawah ini~

-
TAOTAUAJER - Semalam telah di hebohkan dengan seorang lelaki berjaya mengkap seekor ikan pelik bergigi manusia [SINI]. Disini tao akan bagi tau akan kewujudan ikan pelik tersebut... kalau korang nak tau ini adalah spesies ikan PACU.

Kisahnya dimulai ketika seorang nelayan bernama Scott Curry berjaya menangkap ikan ini di tasik Buffalo Springs, Texas. Dia menyedari bahawa ikan ini memiliki deretan gigi sama seperti seperti manusia.

- -
TAOTAUAJER - Sebiji bola metalik gergasi yang berdiameter 1.1 meter dan berat enam kilogram jatuh dari langit di sebuah kampung di utara Namibia, 750 kilometer dari Windhoek pada November lalu.


The baffling metal sphere, pictured made a crater 12 inches deep where it fell

Pihak berkuasa Namibia kini menghubungi Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan dan Agensi Angkasa Eropah bagi mendapatkan maklumat mengenai bola tersebut.

- -
TAOTAUAJER - BRAZILLIA: Seorang wanita dilapor melahirkan bayi berkepala dua.


Bayi lelaki seberat 4.5 kilogram itu dilahirkan menerusi pembedahan di sebuah hospital di Anajas, negeri Para di utara Brazil.

-
TAOTAUAJER - wow ingatkan manusia jer bertatto, kini menjadi trend terbaru di china dimana ikan emas juga bertatu. Ape aje la china nih, kesian ikan tu se elok-elok alam semulajadi nak di ubahnyer...

Saksikan lagi gambar-gambar menarik ikan Emas yangg telah di tatto...

- - -
TAOAUAJER - ALOR SETAR – Seorang pekerja swasta terkejut setelah mendapati seekor ikan yang dipancing di Tasik Beris, Sik, minggu lalu, mempunyai gigi seakan-akan gigi manusia.

Pancing haruan, dapat ikan bergigi manusia

Abdul Ghafar Md Nasir, 44, berkata, kira-kira jam 3 petang, 11 Disember lalu, dia bersama abangnya, Mustafa, 48, adik, Mohd Asri, 35, dan anak saudaranya, Farizul Akmal Mustafa, 22, memancing di Tasik Beris.
- -
TAOTAUAJER - BANDAR RAYA MEXICO - Agensi Pelancongan Mexico menjangkakan dapat menarik kehadiran 52 juta pelawat menjelang tahun 2012 ke rantau yang dikaitkan dengan tamadun Mayan seperti Chiapas, Yucatan dan Tabasco.


Reuters GAMBAR fail menunjukkan lokasi peninggalan tamadun Mayan di Chiapas, Mexico.

Sebelum ini, Mexico dapat menarik kehadiran sekitar 22 juta pelancong luar pada setiap tahun.

-
TAOTAUAJER - Untuk pengetahuan korang, mata wang siri baru bagi 2012 yang dilancarkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) ini telah dilancarkan pada hari ini oleh Perdana Menteri, YAB Dato’ Seri Mohd Najib. Kalau korang nak tau, duit kertas yang baru ini ditukarkan kepada rekabentuk baru.

Duit RM20 pun terselit kat situ dengan menggunakan warna lama iaitu warna kuning keemasan.

Selain reka bentuk baru, warna pada duit kertas tersebut juga dipadankan dengan warna-warna yang menarik. Jom kita lihat gambar duit kertas dan syiling baru dibawah.




TAOTAUAJER - Menggemparkan Kim Jong II Pemimpin Korea Utara Meninggal Dunia. Seluruh rakyatnya menangisi akan pemergian pemimpin berikut. Disini tao nak kongsikan kepada korang 10 Fakta Gila dan Unik Tentang Kim Jong il Pemimpin Korea Utara.


Berikut adalah 10 "fakta" mengenai Kim Jong Il, seperti yang dilaporkan oleh media.

-
TAOTAUAJER | LONDON - Sebuah rancangan televisyen dijangka mencetuskan kemarahan apabila ia memaparkan adegan kanibal yang menyaksikan dua penyampainya memakan daging manusia.

ZENO (kiri) makan daging Storm manakala Storm makan daging rakannya itu di depan penonton di studio.

Saksikan video di bawah ini....

- -
TAOTAUAJER - Apa yang terjadi jika seseorang mengantuk? Kemungkinan besar, ia menguap sebagai tanda mahukan rehat ataupun tidur. Tapi, pernahtak korang cari sebab kenape dan ape yang menyebabkan menguap?


Sebelum ini, mungkin kita pernah tahu ada satu teori yang menyebutkan bahawa menguap disebabkan oleh berkurangnya kadar oksigen di dalam tubuh.

- -
TAOTAUAJER - Jon Bon Jovi, penyanyi rockstar terkenal..sape yang tak kenal? Dikatakan bon jovi telah meninggal (mati) pada usia 49 tahun sewaktu mengadakan konsert di Bamboozle Festival,North Beach Asbury Park.

Khabar tentang meninggalnya Jon yang merupakan anggota utama dari grup Bon Jovi sekarang ini sedang menjadi perbincangan hangat disejumlah lama jejaring sosial seperti twitter dan facebook.

- - - -
TAOTAUAJER - Menakjubkan apabila sekor kucing mengusap bayi yang menangis sehingga bayi tersebut tidur..Stewie menenangkan bayi tersebut sehingga tertidur..so sweet.


Kucing ini mampu melakukan sesuatu yang sangat menakjubkan dan mungkin ajer membuatkan korang berasa terharu. Kucing yang meliki nama Stewie milik Aaron Grant Warga kanada ini mampu menidurkan Connar anaknya Aaron Grant yang masih bayi sewaktu menangis.

Saksikan video lucu di bawah ini...


- - -
TAOTAUAJER - Setiap kali hari natal,kanak-kanak dan remaja akan menulis senarai apa yang mereka hendakkan dengan kononya santa claus akan memberikan hadiah kepada mereka pada malam hari natal kecuali kepada budak-budak yang nakal.

tetapi awek sorang yang bendul ini telah mengancam akan membunuh santa claus jika dia tidak dapat apa yang dia inginkan Makeeda Austin berumur 13 tahun juga mengancam akan membunuh rusa yang dinaiki santa dan memasak rusa tersebut..

Perlihatkan surat yang ditulis oleh gadis ini...

- - - - - -
TAOTAUAJER - Wow..sungguh kreatif origami yang ultra mini ini. Origami merupakan satu teknik lipatan samaada dengan menggunakan kain ataupun kertas. Ia merupakan satu hasil kerja tangan yang sangat teliti dan halus pada pandangan. Tetapi Origami ini sememang nyer halus..Ultra halus kalau korang nak tau.


Saksikan lagi hasil-hasil kreativiti yang sangat mini di bawah ini

- - -
TAOTAUAJER | Oh! memang Giller - di Illinois Seorang wanita dipercayai membunuh teman lelaki dan tiga anaknya di sebuah bandar kecil di sini sebelum menembak dirinya.


Gambar yang dirakam 10 bulan lalu menunjukkan Sara McMeen dan Daniel Warren tersenyum bersama-sama-sama anak yang baru dilahirkan, Maggie.

- - -
TAOTAUAJER - Air mata di mata mereka dan yang nyata kesedihan di wajah mereka, video ini menunjukkan rakyat Korea Utara dalam berkabung pada kematian secara tiba-tiba pemimpin Kim Jong Il. Pemimpin Korea Utara, Kim Jong-Il, meninggal dunia pada usia 69 tahun akibat serangan jantung, menurut media rasmi negara itu.

Rakaman ini diambil di Pyongyang modal, menunjukkan beratus-ratus orang yang menangis dan menumbuk tanah berputus asa di hadapan memorial kepada diktator yang berusia 69 tahun.

Saksikan lagi video dan gambar-gambar di bawah ini....

- - -
TAOTAUAJER - Polis Mesir pengecut yang menyerang dengan bersenjata senjata , memukul menyiksa, merogol wanita , membunuh orang-orang tua dan kanak-kanak. Wanita penunjuk perasaan dipukul kejam dengan logam; askar ganas memukul, seret anak-anak gadis melalui jalan-jalan dengan rambut.

Kejam: imej yang mengejutkan ini menunjukkan askar tentera Mesir mengheret wanita yang tidak mampu berbuat apa-apa di atas tanah dan menendang keras di dada selepas merobek pakaian dari badannya

Saksikan video dan gambar-gambar di bawah ini.....

- - - - -