Breaking

Wednesday, April 20, 2011

Wow | Gara-Gara Sakit Pinggang, Badan Datuk Ini Boleh Di Lentur

ZHANGZHOU – Kalau biasanya golongan tua mengalami kesakitan pada otot-ototnya kerana faktor usia. Tidak demikian yang terjadi pada Chen Daorong (80) dari Zhangzhou, Dareah Fujian, China Selatan.

Photobucket

Datuk pencen ini memiliki tubuh yang sangat lentur. Ia dapat melingkarkan kedua kakinya ke lehernya.

Kemampuannya ini ia dapatkan tanpa latihankan khusus. Kemampuannya melipat tubuh dikerana ketidaksengajaan,da menjadi seorang yang amat lentur melipat tubuh kerana sakit pinggang dan punggung sejak 12 tahun lalu.

“Saya menderita sakit pinggang dan punggung yang sudah lama akibat saya sering kurang tidur di malam hari. Tetapi saya tidak melakukan perawatan seperti akupuntur, urut refleksi, atau pun memakan ubat-ubatan.”

Chen memiliki cara tersendiri untuk menghilangkan rasa sakitnya ketika sedang dialaminya.

Terinspirasi dari sebuah penayangan akrobatik, ia pun berlatih sendiri melakukan hal serupa sembari melemaskan otot pinggang dan punggungnya.

Setelah beberapa tahun melakukan latihan akrobatik secara rutin, akhirnya perlahan rasa sakitpada pinggang dan punggungnya hilang.

Kini saya merasa sehat dan bertenaga. Saya merasa dapat bertahan hidup hingga 100 tahun.” tegasnya.

Photobucket
SUMBER | okezone
Adbox